Jednostavno najbolje

Simply the best

Jednostavno najbolje

Sva moja odeća je zelena, zelena, zelena. Nije ovde reč o boji, nego o modi pravedne trgovine proizvedenoj tako da štiti životnu sredinu. Eko-moda postaje sve popularnija kod modnih kreatora i kupaca.

Puloveri od grube vune, pantalone od batika, torbe i sandale od jute - čak i ako je eko-moda zaista ispunila očekivanja na osnovu neatraktivnosti, stara torba od jute je postala porprilično popularan modni detalj. Ali čak i bez podrške mladih vlasnika torbi u trendu iz Berlin-Mitte-a, „zelena“ moda je mogla da izađe na kraj sa staromodnim predstavama i da glamurozno istupi iz senke. Moto je: zbogom vrećastom izgledu, dobrodošle moderne kreacije i maštoviti dezeni! Društvena odgovornost i stilska moda idu ruku pod ruku već dugo vremena.

Zelena električna energija, prirodna kozmetika, organska hrana - želja ljudi da budu savesni pri trošenju stalno je rasla tokom prethodnih nekoliko decenija. Sada je ovaj eko-bum stigao i do sveta mode. Kada je reč o modi, eko-odeća nije inferiorna u odnosu na svoje konvencionalne takmace na bilo koji način. Zapravo, u pogledu zdravlja i održivosti, daleko je superiornija.
To je zbog toga što je eko-moda proizvedena od sertifikovanih, potpuno prirodnih sirovih materijala koji štite prirodne resurse, uzgajenih u organskoj sredini. Tkanine se boje prirodno, umesto hemijski, bez ugrožavanja životne sredine zagađenim otpadnim vodama i radnika usled izlaganja toksičnim isparenjima. Od proizvodnje do transportnih puteva na prodajna mesta - svi društveni, ekološki i faktori povezani sa zdravljem moraju biti uzeti u obzir na promišljen i ispravan način. Sve veći broj pobornika „zelene mode“ ceni ovaj holistički pristup. Ko bi svesno želeo da zagadi reke, podrži rad dece ili iskorišćava slabo plaćene radnike?

Ovaj eko-trend ne podržavaju samo manji nezavisni dizajneri kao što je danska Street-Chic marka Bllack Noir, nego sve više i dobro poznati dizajneri i velike komercijalne modne kuće. Najbolji primer je Stella McCartney. Ona dugi niz godina izbegava upotrebu kože i krzna u svojim kolekcijama, iz principa. Njene prostorije i prodavnice u Velikoj Britaniji se napajaju zelenom električnom energijom, a onlajn prodavnica može da otpremi vašu robu bez emisije ugljen dioksida. Švedski modni gigant H&M je takođe usvojio zelenu filozofiju. Organski trendi odevni predmeti iz njihove „Savesne kolekcije“ već nose slavne ličnosti kao što je zvezda serije „Seks i grad“ Kristin Davis. Na internetu, roba ekološki osvešćenog dobavljača Hess Natur postala je poznata svakome ko je zainteresovan za modernu odeću koja je napravljena na ekološki način.

Jedina loša vest: potrošačima je često teško da utvrde tačan stepen primene zaštite životne sredine kod različitih modnih marki. Šta je to što zaista štiti životnu sredinu, a šta nije? Eko-oznake omogućavaju određenu orijentaciju, ali ne postoje uniformisani standardi. U svakom slučaju, trebalo bi da proizvode testiraju nezavisne strane, a ne subjekti koji pripadaju kompaniji.

Tekst: Kim Leclaire